Kodu KIT

Suhtle oma koduga - KoduKIT on investeering tulevikku. Õpetasime ta seepärast täitma mitmeid vajalikke toiminguid: see on üheaegselt valvekeskus, elektriliste seadmete juhtija, temperatuuriautomaat, võimaldab kõneühendust kodus olevate lastega ja tulevikus ka GPRS-internetiühendust.

KoduKIT pakub:

  • turvalisust – soovi korral edastab häired ja alarmid lisaks turvafirma häirekeskusele ka otse Sinu mobiiltelefonile ja Elioni lauatelefonile, samuti saab tellida alarmteavituse ka e-mailina oma kirjakasti
  • säästu – aitab Sul kodul silma peal hoida, kontrollida elektrienergia- ja küttekulutusi. Häirete ning ettemääratud temperatuuride ületamise korral saadab KoduKIT Sulle kohe teate telefonile
  • mugavust – saad mobiiltelefoni ja Elioni lauatelefoniga juhtida oma koduseid elektriseadmeid, näiteks avada väravat, lülitada sisse/välja sauna või kastmissüsteemi, jälgida küttesüsteemi tööd, reguleerida temperatuuri erinevates ruumides jms
  • lihtsust – seadet saab juhtida, helistades lühinumbrile 1795xx või kasutades KoduKIT veebihaldusliidest. Omanik näeb veebist kuni 6 kuud KIT-iga toimunud sündmuste täielikku ajalugu. 

KoduKIT teenuse olemasolul on kliendil vastavalt oma soovile võimalik rakendada erinevaid valvevõimalusi:

  • omavalve
  • naabrivalve
  • turvafirma valve

Teenus koosneb turvalisest internetikeskkonnast koos vastava teenusloogikaga ja Sinu mobiiltelefonist, millega annad korraldusi ning võtad vastu teateid. 

KIT-i juhtimine on interaktiivne – korraldusi antakse helistamisega teenuse 4-kohalisele lühinumbrile 1795, millele järgneb kahekohaline käskluse tunnuskood 1795xx. Vastused saabuvad Sinu mobiiltelefonile ekraaniteadetena ning soovi korral ka SMS-idena. KIT täidab temale antud korraldused 3-5 sekundi jooksul ja teatab alati, kui sellega toime tuli või kui see mingil põhjusel ei õnnestunud. 

Veebikeskkonda saab siseneda läbi EMT e-teeninduse, milles saad valida menüüst KIT. Sinna sisenedes näidatakse sulle kõik sinuga seotud KIT-id. 

Paigaldajapoolsed seadistused ja ka tarkvarauuendused tehakse seega distantsilt, mis muudab KIT-i hoolduse kiireks ja mugavaks. Teenusel on mitmeid õigustasemeid: KIT-i omanik saab kasutusõigusi anda perekonnaliikmetele, samuti on süsteemi kaasatud paigaldajad ja turvafirmad vastavate, vaid neile vajalike õigustega. Kõik KIT-iga tehtud toimingud logitakse, omanik näeb veebist kuni 6 kuud vanu sündmusi. 

Häireteated edastatakse kõneteadete (juhul, kui omanik kõnele ei vasta, proovib KoduKIT helistada sulle kuni 5 korda) ja SMS-idena sinu telefonile või e-mailina ja ka vastava lepingu olemasolul turvafirmadesse Pristis, Falck, Securitas jne. Need turvafirmad on põhilised teenuse pakkujad kliendile ning olnud ka tublid konsultandid KIT-i loomisel. 

Seega on KoduKIT teenus seotav turvafirmade valveteenusega, tagamaks signaalide samaaegse edastuse nii kliendile kui turvafirmasse, tulevikus ka Päästeametisse. Samuti on KoduKIT kontroller seotav olemasolevate valvekeskustega, klient ei pea neid asendama. Sel juhul etendab KIT alarmiedastaja ja automaatikamooduli rolli. Iseseisval kasutamisel omab KIT kaheksat sõltumatut valvetsooni ja kohalikku sireeni ning on valvestatav ka lokaalselt mobiiltelefoni abita.

Kas KoduKIT-i kasutamine on turvaline?

Mis juhtub, kui minu mobiiltelefonil saab aku tühjaks ja ma ei saa seetõttu maja valvest maha või väravast sisse?

Mis juhtub, kui ma mobiiltelefoni või puutevõtme ära kaotan või see varastatakse?

1. Teenuse nimetus

Teenuse nimetuseks on "KoduKIT".  

2. Teenuse määratlus

KoduKIT on AS EMT (edaspidi EMT) üldkasutatav telemaatika- ja mugavusteenus (edaspidi Teenus), mida turustatakse EMT kaubamärgi all või EMT partnerite poolt nende valitud ja EMT-ga kooskõlastatud kaubamärgi all. Teenuse sihtgrupiks on Eesti kinnisvaraomanikest/kasutajatest füüsilised ja juriidilised isikud, kelle valduses või kasutuses on kaugjälgimist ja -juhtimist vajavaid objekte.  

3. Teenuse tehniline teostus

Teenus on mõeldud kliendile kuuluva kontrollerseadme (edaspidi Seade) juhtimiseks ja selle kaudu Teenuse tarbimise võimaldamiseks.

Seadet juhitakse juhtkäskude abil, mis algatatakse Teenuse lühinumbri valimisest või internetist veebiliidese vastavale nupule klikkides. Teenuse ja selle kasutajate haldus toimub Teenusloogika vahendusel, mille visuaalne väljund on veebiliidese kujul. Turvalisuse huvides nõuab ligipääs KoduKIT veebikeskkonnale brauserilt 128-bitise krüpteerimise olemasolu.

Teenuse tarbimiseks autoriseeritakse klient EMT HLR-is (Home Location Register) SIM-kaardi alusel, mis on seotud kliendiga sõlmitud liitumislepinguga ja paikneb Seadmes. Kliendi arveldus toimub EMT arveldussüsteemis.  

4. Teenuse haldamine kliendi poolt

Teenuse kohta on võimalik esitada küsimusi ja saada abi e-posti info@emt.ee vahendusel.

Nõutav on kasutaja autentimine veebikeskkonda sisenemisel. Kasutajatunnuseks kasutatakse kliendi mobiiltelefoninumbrit või isikukoodi, parooli määrab klient ise EMT volitatud müügiesindaja juures Teenuse liitumislepingut sõlmides või läbi panganeti. Klient kohustub muutma esmasel sisenemisel veebikeskkonda oma esialgse parooli. Juhised veebikeskkonda sisenemiseks on leitavad avalehel.

Juhtkorralduste andmiseks on eraldatud lühinumbrite seeria 1795xx, kus xx on juhtkorralduse kood. Tehnilise Järelvalve Ametis registreeritud lühinumbrit 1795 saavad valida kõikide Eesti telekommunikatsioonivõrguoperaatorite kliendid tingimusel, et operaatorid on juurdepääsu sellele numbrile avanud.

Teenuse kuutasus sisaldub teatud hulk juhtkäsklusi, mis on määratud teenuse hinnakirjas. Limiiti ületavad juhtkäsklused maksustatakse EMT kehtiva hinnakirja alusel. Juhtkäsklusteks on:

  • kontrolleri juhtimine või olekute päring lühinumbrit valides
  • kontrolleri juhtimine või olekute päring veebikliki kaudu
  • kontrolleri või teenusloogika Seadete muutmine lühinumbrit valides
  • kontrolleri või teenusloogika Seadete muutmine veebikliki kaudu

Teenuse kuutasus ei sisaldu SMS- ja kõneteated, mis Seade saadab alarmide korral ning tagasisidesignaalidena ja mille saajad on kasutaja enda määrata. Vaikimisi pannakse teadete saajaks Seadme omanik.

Teenuse kuutasus ei sisaldu SMS-teated, mis algatatakse lühinumbri valikuga, nagu SMS-help ja kontrolleri olekute ja Seadete saatmine SMS-iga.

Kõneühenduse eest Seadmega tasub selle algataja paketipõhise kõneminuti hinna, mis kehtib helistamisel EMT võrku.

Lühinumbrile 1795xx helistamine (juhtkäskude andmine) on EMT võrgust tasuta, teised operaatorid maksustavad selle algataja paketipõhise kõneminuti hinna, mis kehtib helistamisel nende võrgust EMT võrku. Kõned lühinumbrile on üldjuhul pikkusega alla 3 sekundi. 

5. Kasutajaseadmed

Teenuse funktsionaalsus sõltub kontrollerseadme raudvara ja tarkvara omadustest. Teenus on vahendiks kliendile selle funktsionaalsuse võimaldamisel. EMT ei võta endale vastutust Seadme tehnilise funktsionaalsuse ja korrasoleku eest, sest Seadet toodab kolmas isik. Info Seadmete kohta leiate veebihaldusliidese rubriigist "partnerid".  

6. Võimaldatavad teenused

Teenus võimaldab Seadme vahendusel kliendile valveteenuse osutamist, elektriseadmete juhtimist ja muude telemaatikateenuste osutamist, mis sõltuvad Seadme omadustest. 

7. Teenuse turvalisus

Kontroller (Seade) kujutab endast valve- ja automaatikaseadet, mida soovitame paigaldada vaid vastava väljaõppe saanud spetsialistidel.

Nõudke kasutajakoolituse läbiviimist Seadme paigaldaja poolt.

Seade võimaldab otsest või kaudset ligipääsu kliendi varale, mistõttu hoidke saladuses väravate avamiseks ja valvekeskuse funktsiooni juhtimiseks mõeldud lühinumbrid ja valvekeskuse valvestamise koodid ning juurdepääsukoodid veebiliidesele.

Ärge hoidke kunagi seadme valvestamiseks mõeldud koodvõtit üheskoos korteri, maja jms. võtmetega, sest nende kaotuse või varguse korral võib osutuda valvatav objekt kaitsetuks.

Ärge talletage mobiiltelefoni või SIM-kaardi mällu valvefunktsiooni deaktiveerimise ja väravate, uste avamise lühinumbrit.

Juhtimisõigusega mobiiltelefoni või SIM-kaardi kaotuse või varguse korral teatage sellest viivitamatult EMT tasuta infotelefonile 123 ja paluge SIM-kaart ja/või Seade kasutamiseks sulgeda.

Koodvõtme kaotuse korral deaktiveerige võti (võtmed) veebiliidesest või vastava lühinumbri abil, hilisem võtmete avamine võimalik sarnaselt sulgemisele.  

8. Tehnoloogiline kvaliteet

Teenuse kvaliteedi kohta kehtivad järgmised nõuded:

  • Rikete arv mobiiltelefonivõrgus baasjaama kohta kalendriaasta jooksul võib olla kuni 0,2.

Juhtkäskude edastamise aeg:

  • EMT võrgust USSD kanali kaudu mitte üle 10 sekundi.

Juhtkäskude edastamise tõenäosus mõlemal juhul on vähemalt 95%.

Teenuse kasutamiseks on vajalik viibida EMT mobiiltelefonivõrgu levialas. Leviala tähendab sellist ala, kus raadiosignaali tugevus tagab signaali vastuvõtu tehniliselt korras ning ETSI GTS GSM 05.05 spetsifikatsioonile vastava GSM-mobiiltelefoni sisaldava Seadmega. 

9. Lisateenused

Teenus võib olla seotud Partnerite poolt osutatava lisateenusega, nagu valveteenuse osutamine. Lisateenuse osutamiseks sõlmib vastava lepingu ja väljastab sellekohased arved Partner. 

10. Haldus

10.1. Kliendihaldus

  • EMT esmane müügijärgne klienditugi 24 h telefonil 123; e-mail info@emt.ee (klienditoele nähtav EMT kliendi olek ja võlgnevus).
  • GSM-võrgu kasutamiseks vajaliku SIM-kaardi avamine toimub vastavalt EMT poolt kehtestatud tingimustele hiljemalt 1 tööpäeva jooksul Teenuse kohta liitumislepingu sõlmimisest.
  • Lepinguid KoduKIT teenuse kasutamiseks sõlmitakse kõigis EMT ja Elioni esindustes ning digitaalse allkirja kasutamise korral ka interneti vahendusel.

10.2. KoduKIT kontrolleri Seadmete haldus

Seadmed kuuluvad monitoorimisele/jälgimisele EMT juhtimiskeskuse poolt.

EMT-l on õigus teostada toote toimimise tagamiseks vajalikke hooldustöid igal nädalapäeval ajavahemikul kella 04:00 - 07:00. Teave vastavate hooldustööde toimumise kohta on eelnevalt nähtav veebihaldusliideses

Teenuse kasutamiseks mõeldud Seade on mõeldud töötama katkematu toitega, ärge eemaldage seda kunagi vooluvõrgust. Vastasel juhul ei saa EMT tagada Teenuse osutamist kliendile.

Seade väljastab perioodilisi testsignaale ("elusteateid"), teatamaks teenusloogikale enda töökorras olekust. Testsignaalide mittesaabumisel on EMT või partnerfirma volitatud esindajal õigus helistada kliendi kontakttelefonile ja vajadusel paluda ligipääsu Seadmele selle hooldamiseks. 

11. Teenuste kasutamise kord

11.1. Registreerimine

Klient sõlmib Teenuse kasutamiseks liitumislepingu EMT-ga. SIM-kaart koos selle juurde kuuluva PIN- ja PUK-koodidega sisaldub Seadme müügipakendis või saab klient selle koos liitumislepinguga. SIM-kaarti sisaldava müügipakendi avamine on lubatud vaid kliendi juuresolekul pärast Seadme müügiprotsessi vormistamist.

EMT volitatud müügiesindaja klienditeenindaja väljastab kliendile parooli veebikeskkonda sisenemiseks ja kannab selle kliendiga sõlmitavasse liitumislepingusse.

EMT teostab kliendiga Teenuse kasutamise eest igakuist arveldust vastavalt EMT teenuste kasutamise üldtingimustele.

11.2. Arveldamine

EMT näitab arvel kasutatud Teenuse kuumaksu ja täiendavate juhtkorralduste, sms-ide, kõneteadete ühiku hinna ja lõppsumma.

EMT partneri poolt Teenusega seoses osutatavate lisateenuste kohta EMT arveldust ei korralda.

11.3. Aktiveerimine

Teenus aktiveeritakse pärast EMT ja kliendi vahel liitumislepingu sõlmimist.

Teenuse kasutusvõimalused avatakse liitumislepingu sõlmimisele järgneva tööpäeva jooksul.

Teenuse avamisega ei kaasne tehnilist selgitust.

EMT-l on õigus Teenust mitte aktiveerida, kui klient esitas liitumislepingu sõlmimisel valeandmeid või on võlgu EMT-le või teistele operaatoritele.

11.4. Deaktiveerimine

Teenus deaktiveeritakse pärast liitumislepingu lõpetamist EMT või kliendi algatusel.

Klient saab omal soovil lepingu lõpetada EMT-ga EMT või Elioni esindustes. Klient peab teavitama oma Teenuselepingus oleva SIM-kaardiga seotud telefoninumbri (MS ISDN). Teenus lõpetatakse hiljemalt liitumislepingu lõpetamise kokkuleppe sõlmimise järgneva tööpäeva jooksul.

Kui EMT-l katkeb kliendiga pärast Teenuse deaktiveerimist lepinguline suhe täielikult, väljastatakse Kliendile vahearve. EMT poolt koostatakse kliendile hiljemalt ühe kuu jooksul pärast liitumislepingu lõpetamise kokkuleppe sõlmimist lõpparve, milles kajastuvad liitumislepingu lõpetamise päevani kasutatud teenused. Liitumislepingu lõpetamiseks elektroonilisi kanaleid ei kasutata ja lõpetamist taotlev klient peab ilmuma vahetult EMT volitatud müügisesindaja poole.

EMT saab kliendiga liitumislepingu lõpetada juhul, kui klient ei ole õigeaegselt tasunud kasutatud Teenuse eest või kui klient rikub muid EMT teenuste kasutamise üldtingimuste sätteid.  

12. Teenuse eest tasumine

Teenuste eest tasutakse liitumistasu, kuutasu, tasu täiendavate (kaasnevate) infoedastuste ja juhtkorralduste eest ning SIM-kaardi vahetamise tasu.

12.1. Liitumistasu

Liitumistasu võetakse Teenuse registreerimise ja aktiveerimise eest.

12.2. Kuutasu

Kuutasu võetakse EMT võrguressursside ja teenusloogika kasutamise eest, see sisaldab hinnakirjas sätestatud koguse juhtkäsklusi.

12.3. Tasu täiendavate Teenuste eest.

Täiendavalt maksustatakse kuulimiidi ületanud juhtkäsklused ning teenusloogika poolt väljasaadetavad SMS-id ja kõneteated. Tasu hinna määrab EMT vastavalt kehtivale hinnakirjale.

12.4. SIM-kaardi vahetamise tasu

SIM-kaardi vahetamise tasu võetakse Teenuse kasutamiseks vajamineva SIM-kaardi kordusväljastamise eest. Tasu hinna määrab EMT vastavalt kehtivale hinnakirjale.
 

13. Hoiatused

Ligipääsu turvalisus veebiliidese ja mobiiltelefoni abil.

EMT eeldab, et kliendi kasutajatunnusena kasutatava GSM-telefoni (SIM-i) numbri omanik ja telefoni omaniku isik on samased. EMT ei vastuta võimalike tagajärgede eest, kui Teenust kasutab või veebiliidese juurdepääsu saab kliendile kuuluva telefoni või SIM-i abil kolmas isik.

Veebiliidese kasutamisel ärge kasutage "BACK" nuppu, sest see võib rikkuda Seadme olekute õiget kajastamist veebiliideses.

EMT ei kanna varalist vastutust, mis tuleneb Seadme rikkest või teenuse tõrkest.

Teenuse toimivuse tagamine

EMT soovitab kontrollerseadet, eriti selle valvekeskuse funktsiooni, testida minimaalselt üks kord nädalas.

EMT rakendab kõiki tehnilisi ja organisatsioonilisi meetmeid Teenuse toimepidevuse ja turvalisuse tagamiseks.

 

  EUR
km-ta
EUR
km-ga
Liitumistasu 8.12 9.75
Kuutasu (sisaldab 50 krooni (EUR 3.2)eest juhtimiskäsklusi) 6.39 7.67
Kasutustasu KoduKIT-i lisa juhtimistoiming 0.0160 0.0192
  KoduKIT-i lisa valvestamine/valvest maha võtmine internetist või mobiiliga 0.0326 0.0383
  Kõneteavitus alarmi korral 0.2703 0.3244
  SMS-lühisõnumi teavitus alarmi korral 0.1349 0.1618
  Alarmteavistus e-postile 0.00 0.00

 

  • Heli kuulamine objektilt vastavalt kasutaja hinnapaketi põhine kõne hind